مدیرعامل شركت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:

کیوسک ها با معماری فعلی شهر همخوانی ندارند

کیوسک ها با معماری فعلی شهر همخوانی ندارند به گزارش فست تریپ، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار داشت: در دوره فعلی و پنجم هیچ کیوسکی اضافه نشده است. تقاضای بنده اینست که اجازه اضافه شدن هیچ کیوسکی داده نشود. کیوسک ها موجودیتی غیرثابت هستند؛ معابر و ترافیک در سال های اخیر تغییر کرده اند و بر مبنای آن میتوان کیوسک ها را جابه جا کرد که مشکلات کاهش پیدا کند.


به گزارش فست تریپ به نقل از ایسنا، سعید بیگی در دویست و هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی طرح ممنوعیت افزایش کیوسک های مطبوعاتی و کاهش سالیانه دو درصدی این کیوسک ها اظهار داشت: مصوبه این جلسه درنهایت به نفع مردم خواهد بود. در مبحث غرف و بخشنامه شهردار تهران، شرکت ساماندهی تنها شناسایی را انجام می دهد و سامانه ای راه اندازی کرده ایم و ۳۶۴۱ غرفه در آن ثبت شده که اتفاق خوبی است.
بیگی با اعلان اینکه میتوان ون کافه ها را به دو دسته مجاز و غیرمجاز تقسیم کرد اضافه کرد: در مورد کیوسک ها و یا دکه ها باید به مسائل حقوقی توجه گردد. راه اندازی دکه ها به سال ۱۳۱۰ برمی گردد و اتحادیه دکاکی داشتند. قوانینی بر مبنای ساختار کشور وجود داشته که کیوسک ها بر مبنای دستورالعمل های اتحادیه ها فعالیت می نمایند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تصریح کرد: در دوره فعلی و پنجم هیچ کیوسکی اضافه نشده است. تقاضای بنده اینست که اجازه اضافه شدن هیچ کیوسکی داده نشود. کیوسک ها موجودیتی غیرثابت هستند؛ معابر و ترافیک در سال های اخیر تغییر کرده اند و بر مبنای آن میتوان کیوسک ها را جابه جا کرد که مشکلات کاهش پیدا کند.
بیگی با اعلان اینکه اصول در تمام بخش ها مشخص شده و شهرداری می تواند در شرایط مشخص کیوسک ها را نصب کند اظهار داشت: در قسمت های مجاز میتوان این کیوسک ها را جابجا کرد تا کسب و کار خانواده ها صدمه ای نبیند. ما برای مسائل حقوقی این کیوسک ها اقدامات زیادی انجام دادیم و گزارشی در این خصوص بزودی آماده و عرضه می شود.
وی افزود: باید فرصتی داده شود که گزارش آن ارسال شود و با نظرات اعضای شورا به خردجمعی جهت اجرای طرح برسیم. سال ۱۳۷۰ قراردادی با کیوسک داران داشتیم که قرارداد بسیار عاقلانه ای است و تمام اقدامات شهرداری در آن دیده شده است.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اعلان اینکه برای کاهش ۲ درصدی کیوسک ها چالش هایی وجود دارد تصریح کرد: باید از ۱۲۷۵ کیوسک تعداد، ۱۰۰ کیوسک را برگزید. این مساله ای است که ما نتوانستیم تدبیری برای آن اندیشه نماییم. میتوان دستورالعمل محل قرارگیری کیوسک ها را در نظر گرفت که مشکلی ایجاد نشود.
وی افزود: از تمام کیوسک های شهر تصاویری گرفته شده که در سامانه شفافیت به ثبت خواهد رسید. این کیوسک ها با وضعیت فعلی معماری شهر همخوانی ندارند که باز طراحی آن بعد از رفع مشکلات حقوقی صورت خواهد گرفت.
بیگی با اعلان اینکه مجوز تنقلات، کتاب و صنایع دستی از جانب این کیوسک ها دریافت شده است اضافه کرد: اگر مسائل آنها حل شود، به نفع شهر خواهد بود. ما هم در مبحث دخانیات مخالفت هایی داریم و اگر در مدیریت این کیوسک ها به ما کمک گردد، بعید بنظر می رسد وضعیت بغرنجی داشته باشیم.




منبع:

1403/07/23
08:15:58
5.0 / 5
67
تگهای خبر: ترافیك , شركت , شهرداری , كسب و كار
مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
Fast Trip

فست تریپ

حمل فوری مسافر و کالا

fasttrip.ir - حقوق مادی و معنوی سایت فست تریپ محفوظ است